Сокира в поході: навіщо вона потрібна?

Коли я йду в похід, у мене при собі завжди є сокира. Навіщо? Напевно, для заготівлі дров – подумає багато хто. Але насправді головна причина зовсім інша. Чому я беру сокиру в походи, і яким чином її можна використовувати?

Сокира в поході: навіщо вона потрібна?

Ситуації, в яких сокира може стати в нагоді, бувають геть різні. Опишу деякі з них на підставі власного досвіду.

Забивання кілочків намету. Це основна причина, через яку я тягаю з собою сокиру. Терпіти не можу, коли кілочки погано встромлені в землю. Мало того, що вони можуть не втримати намет при сильному вітрі, так об кілочки ще й можна спіткнутися, якщо вони наполовину стирчать із землі. Можна впасти або просто зігнути кілочок. Грунт у місці ночівлі може виявитися твердим, кам'янистим. І я не уявляю, як би я забивав кілочки без сокири.

Заготівля дров для багаття. Великі колоди зручніше пиляти. Найбільш придатна для цього ланцюгова пилка. Але для решти краще сокира. Їй зручно рубати дрібні та середні гілки, колоти пеньки та поліна, заготовляти тонкі трісочки для розпалювання.

Розчищення шляху та галявини для ночівлі. Іноді немає іншого виходу, крім як ночувати на маленькій зарослій галявині. І потрібно попередньо очистити її від чагарників. Або ж зарості та буреломи можуть чатувати на вас на вашому шляху. Пішому туристові простіше, він може спробувати їх обійти. А ось у байдарковому поході очищення русла від завалів може мати велике значення.

Випрямлення зігнутих кілочків. Прямо в поході кілочки від намету можуть погнутися. Наприклад, при забиванні в кам'янистий ґрунт. А одного разу я не перевірив їх перед походом і взяв із собою кілочки, зігнуті у попередньому поході. На щастя, якщо знайти плоский камінь або хоча б колоду, то, поклавши на них кілочок і постукуючи сокирою, можна без проблем його розпрямити.

Використання сокири замість лопати. Лопата в поході може стати в нагоді вкрай рідко. Тому зазвичай її із собою і не беруть. Але якщо виникла необхідність десь щось підкопати, то вас може виручити сокира. У нас був випадок, коли галявина, на якій ми збиралися зупинитись на ночівлю, виявилася вся в купинах. Довелося ці купини зрубувати та підкопувати сокирою, вирівнюючи таким чином площу під намети.

Піднімання гарячого казанка. Іноді через сильне багаття зняти з нього підвішений казанок може бути важко. І ручка гаряча, і вогонь навколо горить. У такому випадку ручку можна підчепити сокирою як гачком і зняти казанок. І так само повісити назад.

Виготовлення та забивання рогатин для багаття. Десять років поспіль я використовував металеві стійки, які добре встромляються в м'який ґрунт. А ось у кам'янистий ґрунт їх доводилося забивати. Крім того, багато туристів (і зі мною таке траплялося) не використовують якісь спеціальні пристосування, а прямо на місці ночівлі вирубують дві дерев'яні рогатини, а потім забивають їх у землю.

Звичайно ж, можуть бути й інші варіанти використання сокири в умовах походу, оскільки це інструмент досить універсальний.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
8 коментарів
Анонім сказав...

Рискну поспорить. Топор не нужен вовсе. Это тяжелая штуковина создана для битвы крестоносцев! Огонь пережигает любые бревна. Так что и пилить тоже не надо. Не красиво, конечно. Не эстетичный костер получается. Зато не надо усложнять себе походную жизнь. ... К слову о стойках для котла. А вот это явная необходимость! Причем, нужна тренога.

Андрій Лунячек сказав...

Я же вроде чёрным по белому написал, что основная причина, по которой я беру топор - забивание колышков палатки.
А тренога для костра неплоха, но мои стойки (смотрите по ссылке в статье) в чём-то удобнее, так как можно подвесить сразу два котелка.

Анонім сказав...

Сокира не тільки в поході згодиться! У мене біля дверей стоїть. Для безпеки!

Андрій Лунячек сказав...

Не маю жодного сумніву, що ви почуваєтесь надзвичайно безпечно )))

Анонім сказав...

сокира - це важка конвенційна холодна зброя. Якщо навіть невеличка фінка приведе до буцигарні, ходити з сокирою за поясом не заборонено....

Андрій Лунячек сказав...

З цієї точки зору про сокиру я навіть не думав. Так, дійсно, це цілком побутова річ, яка може бути непоганою зброєю. Але я не бачив, щоб хтось носив її за поясом. Зручніше носити в рюкзаку.

Анонім сказав...

як будь-яка важка зброя - вона несе демонстраційно-стримуючу функцію. (як ядерна) Коли група демонстративно перекладає сокири з рюкзаків за пояс, це не виглядає агресивно, але має охолоджуючий ефект.

Андрій Лунячек сказав...

Вибачте, це не сайт з самозахисту. Це суто туристичний сайт. Теми, які стосуються самозахисту, бойових мистецтв та подібного, дають достатньо підгрунтя для виникнення холіварів. Тому я не хочу їх тут розвивати.

Дописати коментар

У розділі "Коментувати як:" виберіть один з варіантів: а) "Анонімно", б) "Ім'я / URL-адреса" (URL-адресу вказувати не обов'язково), в) обліковий запис Google (тоді ви зможете отримувати на пошту повідомлення про нові коментарі, якщо поставите галку "Сповіщати мене").