Захищений смартфон Oukitel WP5 Pro – краще та дешевше, ніж навігатор

На що я звертав увагу, обираючи новий телефон? По-перше, він повинен бути сучасним за характеристиками. По-друге, не надто громіздким. Як не дивно, краще за інших під ці вимоги підійшов захищений смартфон Oukitel WP5 Pro. Виявилося, що він не тільки гарний, як телефон, а й за більшістю параметрів перевершує всі існуючі туристичні навігатори. До того ж, має цілком доступну вартість. І що ж, все чудово і немає ніякого підступу? Читаємо далі.

Захищений смартфон Oukitel WP5 Pro – краще та дешевше, ніж навігатор

Спочатку – кілька слів про процес вибору. Справа в тому, що я люблю компактні телефони. Але зараз практично не випускають компактні моделі із добрими характеристиками. Обміркувавши ситуацію, я зрозумів, що для зручного використання мені потрібно, щоб телефон був нешироким. При цьому довжина та товщина телефону для мене не так важливі.

На щастя, на сайті Hotline я виявив фільтр за шириною. З його допомогою я і знайшов смартфон Oukitel WP5 Pro. Його екран має популярні пропорції 18:9, тому при досить пристойній діагоналі (5,5 дюйми) телефон відрізняється невеликою шириною, що є незвичайним для захищеної моделі. І я легко дотягуюсь великим пальцем до протилежного краю екрану.

Смартфон Oukitel WP5 Pro. Збоку видно розумну бічну кнопку.
Смартфон Oukitel WP5 Pro. Збоку видно «розумну/бічну» кнопку.

Звісно, ширина телефону – це не єдине, на що я звернув увагу. Мене вразили й інші його технічні характеристики.

Основні технічні характеристики


  • Діагональ екрану – 5,5 дюймів
  • Роздільна здатність екрану – 1440х720
  • Процесор – MediaTek Helio A25, 8 ядер
  • Внутрішня пам'ять – 64 ГБ
  • Оперативна пам'ять – 4 ГБ
  • Операційна система – Android 10
  • Стандарт захисту – IP68
  • Ємність акумулятору – 8000 mAh
  • Основна камера – потрійна: 13 МП, 2 МП, 2 МП
  • Фронтальна камера – 5 МП
  • Навігація – GPS, ГЛОНАСС, BeiDou
  • Розміри – 155x76x18 мм
  • Вага – 300 г

Я придбав смартфон Oukitel WP5 Pro за 3789 грн. (близько 140 доларів за курсом вересня 2021 року). У комплекті, крім зарядного пристрою, був OTG-кабель, завдяки якому можна не тільки підключати до телефону флешку та інші пристрої, а й використовувати його як повербанк, заряджаючи інші телефони. Також на екран від самого початку було наклеєно захисне скло, що не могло не тішити.

Отже, переваг у цього смартфона багато, а недоліків майже немає. Проте і про переваги, і про недоліки я зараз чесно розповім. Потім ми розглянемо, чому Oukitel WP5 Pro гарний як навігатор, і чи є у сучасних туристичних навігаторів (таких як Garmin) якісь переваги перед ним.

Переваги смартфона Oukitel WP5 Pro


Гарний екран. Немає претензій ні до передачі кольору, ні до деталізації. Якщо поставити яскравість на максимум, зображення на екрані добре видно навіть влітку на яскравому сонці.

Швидкодія не підкачала. Всі додатки працюють без проблем, явного підгальмовування я не помічаю.

Обсяг внутрішньої пам'яті (64 ГБ) не може не тішити. На поточний момент у мене на телефоні досить багато фотографій і кілька додатків-навігаторів, для кожного з яких завантажено власну доволі об'ємну карту. При цьому пам'ять телефону заповнено приблизно наполовину.

Навігація. Смартфон ловить супутники швидко, як мінімум, не гірше, ніж туристичні навігатори. І мимоволі їх не втрачає.

Фотографує телефон досить добре. Зазвичай у походах я знімаю фотоапаратом. Смартфоном роблю кадри тільки для того, щоб одразу ж (якщо дозволить інтернет) викласти їх у фейсбук. І деякі кадри зі смартфону мені сподобалися більше, ніж такі ж кадри, але зняті на фотоапарат. Приклади знімків, зроблених на телефон, дивіться у цьому альбомі.

Про захищеність. Корпус виглядає дуже міцним, добре сидить у руці, не намагаючись вислизнути, тому бампер не потрібен. Заявлено, що скло – один з різновидів Gorilla Glass. З телефонами я поводжуся акуратно, тому мій Oukitel WP5 Pro поки що падав тільки на підлогу в кімнаті з висоти приблизно півметра (без наслідків). Заявлено захист від пилу та води за стандартом IP68 (знаходження на глибині 1-3 метри більше півгодини). Я занурював телефон у акваріум та фотографував риб.

Фото під водою: риби в акваріумі
Фото під водою: риби в акваріумі

Акумулятор ємністю 8000 mAh – одна з найсильніших сторін цієї моделі телефону. У моєму звичайному міському режимі (увімкнені всі бездротові мережі, періодичне використання інтернету, здійснення дзвінків) він витрачає 40% заряду на добу. Тобто, ємності акумулятора вистачає на два з половиною дні. Це дозволяє не заощаджувати заряд і вільно користуватися всіма функціями, а також заряджати від телефону, як від повербанка, інші телефони.

Виміряна ємність акумулятора виявилася вищою, ніж зазначена в характеристиках
Виміряна ємність акумулятора виявилася
вищою, ніж зазначена в характеристиках

Я багато разів бачив, що мій телефон за дві доби витрачає 80% заряду
Я багато разів бачив, що мій телефон
за дві доби витрачає 80% заряду

Додаткова апаратна «розумна/бічна» кнопка, яка дозволяє призначити запуск додатків та деяких функцій на її коротке, довге та подвійне натискання. Призначати щось на коротке натискання не раджу – постійно випадково натискатимете. Найзручніше – призначити увімкнення ліхтарика на довге натискання кнопки. Це дійсно вам допоможе багато разів.

Налаштування розумної/бічної кнопки
Налаштування «розумної/бічної» кнопки

Останнє, що хочеться згадати – наявність скоби для прив'язування шнурка чи тонкого ремінця. Це надзвичайно зручно, якщо ви користуєтесь смартфоном як навігатором. Або тиняєтеся у темряві перетятою місцевістю, використовуючи телефон як ліхтар.

Скоба для шнурка із заднього боку смартфона
Скоба для шнурка із заднього боку смартфона

Недоліки смартфона Oukitel WP5 Pro


Роз'єму для навушників у телефоні немає. Навушники доведеться підключати до зарядного гнізда стандарту USB Type-C. Тому потрібні або навушники з таким роз'ємом, або перехідник. Крім того, доведеться відкрити гумову заглушку, що закриває зарядне гніздо. Тому, щоб менше її смикати і випадково не відірвати, краще використовувати бездротові bluetooth-навушники.

Другий недолік – товщина телефону та його вага. Товщина складає 18 мм. Багатьом це не подобається, тому що вони люблять плоскі телефони, які зручно засовувати до кишені. Але мені телефон такої товщини якраз зручно тримати у руці, а ношу я абсолютно всі свої телефони в чохлі на поясному ремені. Чохол для смартфона Oukitel WP5 Pro я легко придбав через інтернет.

Смартфон у чохлі
Смартфон у чохлі

Смартфон у чохлі
Смартфон у чохлі

Вага телефону заявлена як 285 г. Але я не полінувався це перевірити та зважив телефон. Реальна вага склала 300 г. Начебто забагато, але я швидко до цього звик і не відчуваю жодного дискомфорту.

Третій та останній недолік – у багатьох додатків при оновленні відключаються повідомлення. Я не знаю, чия це провина – самого телефону чи операційної системи Android 10. Коли від месенджерів або додатків-нагадувань (я використовую Google Keep) повідомлення не приходять, це неприємно. Виходи два: або регулярно (раз на день) перевіряти налаштування важливих для вас додатків (найпростіше зайти в налаштування, використовуючи довге натискання на іконку потрібного додатку), або вимкнути автоматичне оновлення додатків і раз на місяць оновлювати їх вручну, після чого перевіряти їх налаштування.

Останній недолік – єдиний, який мені неприємний. Два інших недоліки особисто мені не завдають ніяких незручностей. Більше про недоліки цього смартфона мені сказати нема чого.

Смартфон Oukitel WP5 Pro як навігатор


Щоб показати, що Oukitel WP5 Pro гарний як навігатор, я і порівнюватиму його з туристичними навігаторами. Порівнювати будь-які гаджети потрібно за двома параметрами – «залізо» (апаратна частина) та «софт» (програмна частина).

Спочатку щодо програмного забезпечення. Для Android існує ціла низка додатків-навігаторів, від простих до дуже просунутих. Наприклад, такий додаток, як Locus Map, має більше можливостей, ніж туристичні навігатори, а багато речей, наприклад, завантаження карт, робляться в ньому простіше та зручніше.

Locus Map на смартфоні Oukitel WP5 Pro
Locus Map на смартфоні Oukitel WP5 Pro

Крім того, на телефоні у вас можуть бути встановлені одразу декілька додатків-навігаторів. І можна скористатися тим із них, який більше підходить саме зараз. Наприклад, для пішого походу – один додаток, для поїздки автомобілем – інший. Огляд найпопулярніших додатків-навігаторів я роблю у цій статті.

Тепер про «залізо». Більшість сучасних смартфонів добре ловлять супутники. Описуючи захищений смартфон Nomi i4070 (яким я користувався в 2018-2020 роках), я згадував, що він ловить супутники швидше, ніж навігатор Magellan, яким я регулярно користуюсь. Для смартфона Oukitel WP5 Pro я не проводив таких же тестів, як для Nomi i4070, але й так бачу, що супутники він ловить як мінімум не гірше.

Екран у смартфона Oukitel WP5 Pro більше, ніж у будь-якого сучасного туристичного навігатора, і має більшу роздільну здатність. Працює смартфон швидко, тоді як серед туристичних навігаторів є ціла низка моделей зі слабкими процесорами, які відчутно гальмують. Ще одна перевага смартфона – можливість використовувати мобільний інтернет, що дозволяє завантажувати карти та дані скрізь, де є покриття мобільного оператора.

Про захищеність. Oukitel WP5 Pro, як і туристичні навігатори, спокійно переносить занурення у воду. Що стосується стійкості до ударів, то, мабуть, у туристичних навігаторів вона буде дещо вищою з однієї простої причини: набагато менший екран. Все-таки розбити невеликий екран складніше, ніж великий.

Про розміри та вагу. Оскільки Oukitel WP5 Pro – це великий смартфон, то й порівнюватимемо його з великими навігаторами (а фанати маленьких навігаторів нехай знають, що є дуже гідні маленькі захищені смартфони).

Отже, Oukitel WP5 Pro має розміри 155x76x18 мм і вагу 300 г. Популярні навігатори Garmin GPSMAP 62-64-65 мають розміри 160х61х36 мм і вагу 260 г. Доволі близькі цифри, при тому, що ці Гарміни мають екран з діагоналлю лише 2,6 дюйми!

Garmin GPSMAP 64
Garmin GPSMAP 64

Близький за діагоналлю екрану (5 дюймів) навігатор Garmin Montana 700 схожий на захищений смартфон набагато більше, ніж інші навігатори. Він має розміри 183х88х33 мм та вагу 397 г, програючи телефону Oukitel WP5 Pro практично за всіма технічними параметрами, включаючи вартість.

Garmin Montana 700
Garmin Montana 700

Про тривалість роботи. У режимі навігації Oukitel WP5 Pro витрачає приблизно 2% заряду на годину (за умови увімкнення режиму польоту). Під час походу я зазвичай знаходжусь у русі близько 8 годин на добу. Решту часу телефон можна тримати вимкненим. Таким чином, повного заряду акумулятора вистачає смартфону на 6 днів роботи в якості навігатора. Жоден туристичний навігатор не може стільки пропрацювати на одному комплекті батарейок або акумуляторів (навігаторам зазвичай вистачає їх на 2-3 дні).

Щоправда, якщо говорити про довгі походи, то сумарна вага батарейок для навігаторів буде меншою, ніж сумарна вага повербанків для смартфона. Але якщо ваш похід триває не більше двох тижнів, то різницю у вазі ви просто не помітите.

Окремо слід згадати погану погоду – дощ, мороз. За таких умов користуватися смартфоном буде можливо, але досить незручно. В цьому випадку краще використовувати навігатор, але не будь-який, а виключно кнопковий.

Отже, якщо ви ходите в походи тривалістю 3-4 тижні і більше, навігатор буде кращим за смартфон через дещо меншу вагу елементів живлення. А якщо ви часто ходите в походи взимку і в погану погоду, то краще використовувати кнопковий навігатор.

Але пам'ятаємо ще й про вартість пристроїв. Смартфон Oukitel WP5 Pro має дещо нижчу ціну навіть у порівнянні з найдешевшими із сучасних навігаторів («малюки» Garmin eTrex). А якщо порівнювати його з більшими навігаторами серій Garmin GPSMAP та Garmin Oregon, то ціна буде нижчою у 4-5 разів.

Більшість туристів ходять у походи не більше ніж на два тижні. І віддають перевагу гарній погоді. Тому найчастіше немає сенсу платити високу ціну за туристичний навігатор, коли можна скористатися всіма перевагами смартфона, подібного до Oukitel WP5 Pro.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Немає коментарів
Дописати коментар

У розділі "Коментувати як:" виберіть один з варіантів: а) "Анонімно", б) "Ім'я / URL-адреса" (URL-адресу вказувати не обов'язково), в) обліковий запис Google (тоді ви зможете отримувати на пошту повідомлення про нові коментарі, якщо поставите галку "Сповіщати мене").